BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday 2 December 2011

"barang siapa yg membantu agama allah, maka pasti allah akan membantunya" benar janji allah

"katakanla (wahai muhammad), "jika bapa-bapa kamu, anak-anak kamu, saudara-saudara kamu, isteri-isteri (suami-suami) kamu, kaum keluarga kamu, harta benda kamu yg kamu usahakan, perniagaan yg kamu bimbang akn merosot dan rumah-rumah tempat tinggal kamu sukai (jika semua itu) menjadi perkara-perkara yg kamu cintai lbih daripada allah dan rasul dan daripada berjihad untuk agamanya maka tunggulah sehingga allah mendatangkan keputusannya (azab siksanya), keranaallah tidak akan memberi petunjuk kepada org2 yg fasik (derhaka)"

ayat itu yg memberikan sy kekuatan supaya keluar ke jalan allah. allah tidak berhajat kepada makhluk, bahkan makhluk lah yg berhajat kepada allah. segalanya mengharap kepada allah. betapa hebatnya kuasa allah. allah menciptakan matahari, bulan dan planet2 yg beredar pada orbitnya. allah menciptakan cahaya, allah menciptakan manusia, haiwan, bumi dan allah adalah pencipta segala-galanya di alam ini..

allah pentadbir alam ini, allah yg meninggikan langit, allah jugalah yg menurukan hujan, allah jugalah yg menghidupkan sesuatu yg mati dan mematikan sesuatu yg hidup. allah berhak memberi kemuliaan kpda sesiapa yg allah mahu, dan menghinakan kpda sesiapa yg allah kehendaki, segala-galanya dlm pengetahuannya. allah pnguasa dan sumber kekuatan yg tdak hbis, allah tuhan yg esa, tiada yg lain selain allah.
dia allah yg memberikan kita rezeki, memberi kita kebahagiaan, harta, pangkat kedudukan, kekayaan dan apa-apa sahaja yg kita hajati. rahmat allah melimpah ruah setiap seluruh alam. allah sentiasa menanti hambanya untuk kembali kepada allah..

allah tuhanku juga tuhanmu, tidak ada tuhan selain allah. allah yg mngatur sejarah dunia, sejarah kehidupanku juga dalam pengetahuannya, nasibku,ajalku juga dia lah yg mngetahui.dialah yg juga mmberikan ku kefahaman agama. dialah allah yg memberiku hidayah. dialah juga yg mngubah kehidupanku daripda jahil kpda yg baik. dialah pemberi rezekiku, ketika aku kelaparan allah yg memberikn ku makanan, ketika aku skit dialah yg mnyembuhkn ku..

ketika aku tidak ada apa-apa allah la yg memberikan kpadaku, ketika aku sedih, allah la penemanku, ketika aku rindu , allah juga tmpat aku mngadu rinduku, ketika aku keseorangan allah ada disisiku. ketika ku berdoa, allah berada dekat disisku, ketika aku solat allah ada dihadapanku , memandang wajahku. ketika aku bodoh, allah yg mngajarku. ketika aku sesat allah petunjuk jalanku, ketika aku lemah tidak berdaya, allah yg memberikan ku kekuatan. ketika aku kecewa dengan dunia, allah la yg setia mndengar pengaduanku..

TETAPI KENAPA SERINGKALI SAJA KITA, LALAI DALAM MENTAATINTA??

allah tidak meminta apa-apa daripada kita, cuma kita perlu taat kepada allah sebagai hambanya dan dengan balasan syurga yg kekal selamanya. kita kena sedar yg kita nie cuma hamba tetapi allah sangat sayang kepada kita. buktinya lihatla apa yg ada di sekeliling kita. lihatla tubuh badan kita yg dicipatakan dlm keadaan sempurna. lihatlah alam, lihatlah langit, lihatlah bagaimana allah menundukkan bumi ini untuk berkhidmat buat manusia.

"dan sesungguhnya telah kami muliakan anak-anak adam, kami angkut mereka di daratan dan di lautan, kami beri mereka rezeki dari yg baik-baik dan kami lebihkan mereka dengan kelebihan yg sempurna atas kebanyakan makhluk yg telah kami ciptakan" al israa':70

                                   

0 comments: